Local Celebrity.

Finally. Efter 30 timmars flygresa med stopp i både London och Hong Kong landade jag 13:05 idag lokal tid på Auckland International Airport. Spänd och förväntansfull över att få se Sofie när jag kommer ut i ankomsthallen får mig att halvjogga igenom de sista kontrollerna, kommer ut i ankomshallen, blondiner, brunetter, korta, långa, men ingen Sofie.. Nehe, tänkte jag, och satte mig för att vänta då en kvinna sätter sig bredvid och frågar: "How would you like to be a local celebrity?" Nu vet jag inte hur mycket status det är i Auckland att bli intervjuad av flygplatsmagasinet men som hon på Lyxfällan förra veckan säkert resonerade, all publisitet är bra publisitet. Så efter några frågor och någon bild så återgick jag till väntandet. Sen dök hon plötsligt upp. Hon såg precis ut som när hon åkte (vet inte om hon tar det som positivt eller negativt). Efter lite kramandes fick jag träffa den beryktade, Peter, som idag fick agera chaufför mellan lektionerna.

Kom nyss hem efter att ha tittat in på Sofies jobb och handlat kudde och kontantkort till mobilen. Nu ska vid snart laga mat och sedan gå ut med några av Sofies och Peters kompisar, it's gonna be legen... wait for it... DARY!!!

Anywho, jag lever och frodas. Hoppas allt är bra med alla hemma!?

Keep it real!

//A.


Kommentarer
Postat av: Mor & Far

Skönt att höra att du är i "hamn". Ta vara på er tid tillsammans därnere, ni kommer att ha härliga minnen för livet. MEN var rädda om om er!

Pussar till er båda..

2009-03-11 @ 07:23:09
Postat av: mormor

Hej mina godingar! Tänk att du bara hann landa Adde innan du blev uppraggad!!!!SÅ SKÖNT att höra att den LÅNGA resan gått bra o att ni hittade varandra.Jag tänkte så starkt på dig i natt 01.15(vår tid)då Berta vaknade o ville ut(första gången det hänt)så jag knallade ut i den snöiga natten o tänkte att nu har du landat.Var rädda om er o lev livet.Puss o kram.

2009-03-11 @ 14:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0